Για να μπούμε στην αίθουσα, περνάμε πρώτα από έναν σκοτεινό διάδρομο, όπου μας υποδέχεται το ψηφιακό καλλιτεχνικό έργο "Cycle", του Γάλλου σκηνοθέτη Jean-Julien Pous. Πρόκειται για ένα ασπρόμαυρο βίντεο 5 λεπτών που έχει ως θέμα την ύλη και παρουσιάζει διάφορα αντικείμενα, όπως το νερό και τα αστέρια. Στη συνέχεια, περνάμε στην κυρίως αίθουσα και βρισκόμαστε μπροστά στις σκεπτόμενες μορφές. Το πάτωμα της αίθουσας είναι σχεδιασμένο να έχει κλίση 1 μοίρας, ώστε να επιβραδύνουμε το βήμα καθώς περπατάμε προς τα αγάλματα, απολαμβάνοντας την ηρεμία και μελετώντας τα εκθέματα με ησυχία.
Κάτω από τον απαλό φωτισμό, τα αγάλματα εκτίθενται ελεύθερα, χωρίς γυάλινες βιτρίνες να τα περιορίζουν. Μπορούμε να περπατήσουμε γύρω τους, θαυμάζοντας κάθε πλευρά τους. Δεν υπάρχει κανένα επεξηγηματικό κείμενο που να τραβάει την προσοχή μας, καθώς οι πληροφορίες παρέχονται μέσω κωδικού QR, οπότε μπορούμε άνετα να εστιάσουμε μόνο στις λεπτομέρειες των Bangasayusang, καθώς βρίσκονται χαμένοι στους συλλογισμούς τους, με το δεξί πόδι σταυρωμένο πάνω από το αριστερό και τα δάχτυλα του δεξιού χεριού να αγγίζουν ελαφρώς το μάγουλο.
Ο Shin So-yeon, ο επιμελητής της έκθεσης, περιγράφει τα δύο
αγάλματα ως ίδια, ως προς το στυλ, αλλά με αντιθετικά χαρακτηριστικά: «Εκείνο στα αριστερά, φοράει ένα πολυτελές στολίδι στο κεφάλι του, αλλά είναι ντυμένο με
πολύ απλά ρούχα από τη μέση και κάτω. Αντιθέτως, εκείνο που βρίσκεται στα δεξιά είναι πολύ
λιτό στην κορυφή, αλλά έχει μια πιο ντελικάτη φορεσιά από τη μέση και κάτω».
Οι Bangasayusang συμβολίζουν τη φώτιση και τη βαθιά σκέψη για τη γέννηση, τα γηρατειά, την ασθένεια και τον θάνατο.
Πηγές και φωτογραφίες
https://www.museum.go.kr/site/eng/showroom/list/631120
https://www.koreatimes.co.kr/www/art/2021/11/690_318690.html
[Η Πρεσβεία της Κορέας δεν είναι υπεύθυνη για την
εγκυρότητα του περιεχομένου και οι απόψεις και συστάσεις που διατυπώνονται
αντιπροσωπεύουν τα εμπλεκόμενα άτομα (συντάκτης του κάθε άρθρου) και δεν
αποτελούν άποψη ή σύσταση της Πρεσβείας της Κορέας]
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου